De rest van Sydney en zo veel meer

26 januari 2016 - Tin Can Bay, Australië

Ik wist van tevoren (jullie waarschijnlijk ook;) dat zoiets bijhouden absoluut niet mijn ding zou zijn haha. Dus nu mijn ervaringen van de afgelopen 3 weken...

De laatste week in Sydney was erg gezellig, met een paar hele leuk mensen heb ik de stad verder ontdekt en gezellige avonden gehad. Ik heb met een van hun en een reusachtige Australiër als gids een hele mooie hike door een national park in sydney gemaakt. Met een Spaans meisje heb ik een hele vreemde trip naar een gesloten Luna park (een attractiepark) naast de Harbour bridge gemaakt. Ik heb genoten van alles wat deze stad te bieden heeft, maar na 2 weken was het tijd om verder te gaan. Naar Byron Bay.

Na een aardig stressvolle eerste dag in Byron; de persoon bij wie ik zou gaan couchsurfen kwam niet opdagen, waardoor ik op het laatste moment een hostel moest vinden terwijl alles bomvol zat (is gelukt gelukkig).... kon ik gaan genieten van dit fantastische kustplaatsje. Helaas is sfeer lastig te vangen op foto's, maar ik probeer het te omschrijven. Byron Bay is een hippie-achtig surfdorp, het meest oostelijke punt van Australië. Het is een hoofdstraat met hele leuke winkeltjes (anti-grote-bedrijven), overal straatartiesten en je kan er je hand laten lezen. Het is een hele fijne relaxte sfeer en iedereen is aardig. Ik heb eerst in een hostel gezeten aan het strand en daarna ging ik naar Arts Factory backpackers hostel. Van oudsher de eerste hippienederzetting van Byron, er zijn festivals gehouden en nu verblijven de meeste straat artiesten hier.
Ik heb een tour naar Nimbin gedaan, waar de echte hippies zitten. Ze zien eruit als stoners en leven het echte hippieleven, met protestacties en al. Een zeer... interessante excursie; met een hippiebus compleet met hippiechauffer op naar de hippies ;)!

Wat was het jammer om Byron Bay na een week te verlaten! Zeker aangezien mijn volgende bestemming Surfers Paradise was, het Salou van de Gold coast. Ik was heel blij dat ik hier maar 1 nacht was. Gelukkig heb ik twee leuke Nederlandse meisjes ontmoet om mijn avond mee door te brengen!

De volgende dag ging ik naar Brisbane. Het is echt een werkstad, dus ik had er niet veel van verwacht, maar ik heb het leuk gehad. Je hebt aan de rivier een hele leuke boulevard die uitkomt bij een kunstmatig strand met een stuk "zee" en een zwembad. Met weer een ander leuk Nederlands meisje heb ik mijn dagen in Brisbane doorgebracht. De tweede dag zijn we naar het Lone Pine Koala sanctuary gegaan. Om de standaard toerist uit te hangen voor de foto's, het was zo leuk! Koala knuffelen en kangeroes voeren en verder struinen door het dierentuintje.

Na Brisbane ging ik naar Noosa, een stadje bij de everglades á la Florida. Helaas heb ik niks van het Noosa zelf gezien, want ik zat in een bushcamp een half uur rijden in the middle of nowhere. Dit waren 3 hele leuke, aparte dagen, met een hele gezellige groep mensen! Overdag was er weinig te doen behalve een kano tocht over de rivier (waarvoor wij ons hebben verslapen haha) of films kijken, volleybal spelen en rondhangen. De lome dagen kropen voorbij, maar dat kwam stiekem best goed uit, aangezien de avonden enorm gezellig en vooral heel laat waren.

Nu zit ik in Tin Can Bay, helemaal alleen in een hostel. Er is hier letterlijk niks anders te doen behalve wilde dolfijnen zien en voeren. Dat heb ik vanochtend heel vroeg gedaan. Het was geweldig!! Ik heb 3 kwartier in het water op een strandje gestaan terwijl voor mijn neus 4 dolfijnen stoeiden en nieuwsgierig kwamen kijken.

Tot zo ver mijn eerste maand Down Under!

1. Monique Penning:
    26 januari 2016
    Mooie verhalen schat. En je versliep je natuurlijk omdat je niet op een kano dat moeras in durfde. Ik snap hem hoor. Ik vond je al zo dapper in die lift met die creepy worst nightmare op de vloer . En zitten er alleen maar hollandse BPers of zijn dat hewoon de leukste?
  2. Auntie:
    26 januari 2016
    Haha, "een echte werkstad, dus ik had er niet veel van verwacht." Waar woon je ook al weer, meisje?
    Bedankt voor je verhaal!
    Xx Pien
  3. Ingrid:
    27 januari 2016
    Hoi Yvette,
    Heb je ook je hand laten lezen? Ik ben benieuwd. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Goede reis naar je volgende bestemming.
    Liefs, Ingrid.
  4. Carla Algera-emmen:
    2 februari 2016
    Wow Yvet :)
    Thanks!
    Heerlijk genieten zo. Ik reis met je mee :)
    Liefs,
    Car