Week one! Sydney

7 januari 2016 - Glebe, Australië

Zo lieve mensen...
Mijn eerste week in Sydney, maar het voelt alsof ik hier al veel langer ben!
Vanaf moment 1 ben ik gek op deze stad. Het is hier zo mooi, divers en de mensen zijn aardig.

Mijn hostel zit in een leuk wijkje net buiten het centrum genaamd Glebe village. Het voelt ook als een dorpje in een wereldstad. Het doet me denken aan San Fransico met schattige huisjes, heuvels en bloemen overal. De eerste dag ben ik zoet geweest met alleen al het ontdekken van deze wijk. Ik heb rondgestruind in een prachtig park in de haven dat uitkwam bij de Sydney Fish market. Hier heb ik watertandend rondgelopen en uiteindelijk mijn waterende tanden gezet in heerlijke gamba's en het meest verse fruit. Eerste indruk: een prachtige, relaxte stad waar iedereen geniet van het buitenleven, waar je op een normale woensdagmiddag het perfecte zondag gevoel krijgt.

Dag twee was oudjaarsdag. Hier draait niewjaar vieren voornamelijk om het vuurwerk. Iedereen trekt er gedurende de dag op uit om een plek te vinden met het beste uitzicht. Dus met een paar mensen uit mijn hostel gingen wij 's ochtends vroeg al opzoek naar ons plekje. We kwamen uit in de haven bij The Rocks, het puntje precies tussen Harbour Bridge en the Opera house in. De perfecte plek!! Die we dan ook vanaf 10 uur hebben bewaakt met ons leven. Met proviand voor de hele dag hebben we 14 uur in de brandende zon op een stenen trap doorgebracht! We hebben paraplu's gekocht om ons te beschermen tegen de zon. Doordat iedereen dat deed en het steeds drukker werd, was het een onwerkelijke zee van paraplu's. Het was een bizarre, oncomfortabele, gezellige, alcohol-loze dag die meer dan de moeite waard was! Want het 12 uur moment was geweldig. Zo leuk om dat mee te maken op zo'n plek! Maar een feestje erna zat er helaas niet in.

De dagen erna heb ik in de stad doorgebracht met mijn kamergenootjes. We hebben door de adembenemend mooie Royal Botanical Gardens gelopen, the Opera house goed gezien. Ik heb gezellige koffie tentjes gevonden, een leuk marktje met live muziek en ben nog gekker geworden op deze stad.

Vervolgens sloegen 'de donkere dagen van Sydney' toe: 4 dagen onafgebroken regen!! Hierdoor was het niet echt mogelijk om veel te doen en het was zwaar deprimerend! Gelukkig had ik twee gezellige roomies om kaartspelletjes mee te doen en films mee te kijken.

Vandaag brak de zon weer door. Ik ben meteen het park ingedoken en de paar buien heb ik in het museum uitgezeten. Perfecte timing.

Kortom mijn eerste tijd hier is over het algemeen heel fijn geweest. Ik heb een Australische simkaart geïnstalleerd, dus voor sms en bellen kunnen jullie me bereiken op 0484 351 415. Whatsapp is gewoon hetzelfde volgens mij.

Tot snel!! XXX

1. See:
    7 januari 2016
    Wow Yvette. Ziet er erg goed uit. Bedankt voor je mooie verhaal.
    Ik geniet met je mee. xxsee
  2. Jorinde:
    7 januari 2016
    Lieverd wat een fantastisch verhaal! Alsof we toch allemaal een beetje mee zijn :)
    Er zullen vast nog meer 'regenachtige' dagen volgen, zeker ook emotioneel gezien, maar denk dan maar gewoon dat t hier in NL heel saai is en alles blijft hetzelfde ;) ook al zal je soms graag thuis willen zijn, ik verzeker je, na een uur wel je weer terugik denk aan je! Dikke xxx
  3. Daan:
    7 januari 2016
    Wow Yvet!! Ik geniet zo met je mee en heb meteen heimwee naar deze geweldige wereldstad! Ook wel een beetje jaloers op het vuurwerk hoor ;) was ook echt een droom van mij hihi! Maar het is je gegund schat en ik vind je foto's prachtig!
    Enjoy!! X
  4. Ingrid:
    Hoi Yvette,
    Het ziet er geweldig uit. Have fun. Xxx
  5. Judith:
    8 januari 2016
    Superrrrr Yvetjeeee!! Ziet er geweldig uit en zelfs met regen is Sydney 100000x beter dan hier in Nerderland hoor :P
    Leuk om je verhaal te lezen en je foto's te zien.. Zijn we er toch een klein beetje bij :)

Geniet ervan schat!!
  6. `Marlies de Jong:
    11 januari 2016
    Hai Yvet,
    Leuk om dit allemaal zo te lezen.
    Geniet er maar van
    Marlies
  7. Auntie:
    18 januari 2016
    Oma vraagt hoe het gaat en "hoor ik nog 's wat van je" ? ( en ze grinnikt stout erbij)